Повернутися до звичайного режиму

ВЧИТЕЛЬ-ДЕФЕКТОЛОГ

ВЧИТЕЛЬ-ДЕФЕКТОЛОГ

Вчитель-дефектолог (олігофренопедагог) – спеціалізується на роботі з дітьми, що мають відхилення у своєму розвитку.Звичайно, не всі діти мають потребу дефектолога.Однак, дітям з інтелектуальними порушеннями, затримкоюпсихічного,психомоторного і сенсорного розвитку,дітям з розладами аутистичного спектра, з синдромом Дауна дефектологпросто необхідний.

Завдання вчителя-дефектолога:

§ обстеження особливостей розвитку дитини, визначення її здатності до навчання;

§ проведення корекційної роботи, яка спрямована на компенсацію і корекцію недоліків розвитку дітей;

§ розвиток основних психічних процесів у дітей (сприйняття, уваги, мислення, пам’яті та ін.);

§ розвиток навичок спілкування і мовної діяльністі дітей;

§ консультування батьків, просвітницька діяльність.

Основне завдання дефектолога– це допомогти дитині з особливими потребами соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і прийняти себе.

Порушення інтелектуального розвитку– цеявне виражене відхилення в пізнавальній діяльності, що виникло на основі органічного ураження центральної нервової системи (головного мозку). Це виявляється в обмеженості сприйняття, уваги, пам’яті, мислення, відтворенні сприйнятого і вивченого. Такі діти можуть мати певні обмеження у набутті комунікатив­них та соціальних навичок. Ці обмеження зумовлюють уповільнений темп розвитку та навчання дитини, проте вона здатна до навчання, але в уповільненому темпі і в обмеженій кількості.

Затримка психічного розвитку– це уповільнення темпів її розвитку, що виражається у недостатньому загальному запасі знань, незрілості мислення, переважанні ігрових інтересів, швидкому перенасиченні інтелектуальною діяльністю.

Характерні ознаками ЗПР дитини раннього віку:

§ недорозвинені мовленнєві функції – відсутність фразового мовлення, обмежений словниковий запас, аграматизми, неправильна вимова, утруднення мовленнєвого відтворення;

§ не сформовані навички самообслуговування – дитина не може самостійно одягнутися, неохайна, не вміє користуватися ложкою, серветкою тощо;

§ низький рівень пізнавальних процесів – сприймання, пам’яті, уваги, уяви, мислення;

§ низький рівень і темп розвитку ігрової діяльності – примітивність та одноманітність ігрових дій;

§ незрілі моторні функції – виявляються у недорозвитку загальної та дрібної моторики;

§ нездатність до узагальнення й цілісності сприймання, які знижують результативність продуктивних видів діяльності, зокрема малювання та конструювання;

§ недорозвиток емоційно-вольової сфери, що призводить до негативних проявів у поведінці.

Позитивного результату в дітей дошкільного віку можна досягти при тривалій, цілеспрямованій роботі різних спеціалістів – медиків, психолога, вчителя-логопеда, вчителя – дефектолога.

А батькампотрібно пам’ятати, щопоєднання батьківської любові, терпіння та віри в свою дитину з одного боку, і систематична співпраця з спеціалістами, гарантують позитивні результати та подолання проблем в розвитку вашої дитини.

Подякою за Ваше терпіння, турботу й любов буде щасливапосмішка Вашої дитини!

Кiлькiсть переглядiв: 184

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.