ВЧИТЕЛЬ-ДЕФЕКТОЛОГ
ВЧИТЕЛЬ-ДЕФЕКТОЛОГ
Вчитель-дефектолог (олігофренопедагог) – спеціалізується на роботі з дітьми, що мають відхилення у своєму розвитку.Звичайно, не всі діти мають потребу дефектолога.Однак, дітям з інтелектуальними порушеннями, затримкоюпсихічного,психомоторного і сенсорного розвитку,дітям з розладами аутистичного спектра, з синдромом Дауна дефектологпросто необхідний.
Завдання вчителя-дефектолога:
§ обстеження особливостей розвитку дитини, визначення її здатності до навчання;
§ проведення корекційної роботи, яка спрямована на компенсацію і корекцію недоліків розвитку дітей;
§ розвиток основних психічних процесів у дітей (сприйняття, уваги, мислення, пам’яті та ін.);
§ розвиток навичок спілкування і мовної діяльністі дітей;
§ консультування батьків, просвітницька діяльність.
Основне завдання дефектолога– це допомогти дитині з особливими потребами соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і прийняти себе.
Порушення інтелектуального розвитку– цеявне виражене відхилення в пізнавальній діяльності, що виникло на основі органічного ураження центральної нервової системи (головного мозку). Це виявляється в обмеженості сприйняття, уваги, пам’яті, мислення, відтворенні сприйнятого і вивченого. Такі діти можуть мати певні обмеження у набутті комунікативних та соціальних навичок. Ці обмеження зумовлюють уповільнений темп розвитку та навчання дитини, проте вона здатна до навчання, але в уповільненому темпі і в обмеженій кількості.
Затримка психічного розвитку– це уповільнення темпів її розвитку, що виражається у недостатньому загальному запасі знань, незрілості мислення, переважанні ігрових інтересів, швидкому перенасиченні інтелектуальною діяльністю.
Характерні ознаками ЗПР дитини раннього віку:
§ недорозвинені мовленнєві функції – відсутність фразового мовлення, обмежений словниковий запас, аграматизми, неправильна вимова, утруднення мовленнєвого відтворення;
§ не сформовані навички самообслуговування – дитина не може самостійно одягнутися, неохайна, не вміє користуватися ложкою, серветкою тощо;
§ низький рівень пізнавальних процесів – сприймання, пам’яті, уваги, уяви, мислення;
§ низький рівень і темп розвитку ігрової діяльності – примітивність та одноманітність ігрових дій;
§ незрілі моторні функції – виявляються у недорозвитку загальної та дрібної моторики;
§ нездатність до узагальнення й цілісності сприймання, які знижують результативність продуктивних видів діяльності, зокрема малювання та конструювання;
§ недорозвиток емоційно-вольової сфери, що призводить до негативних проявів у поведінці.
Позитивного результату в дітей дошкільного віку можна досягти при тривалій, цілеспрямованій роботі різних спеціалістів – медиків, психолога, вчителя-логопеда, вчителя – дефектолога.
А батькампотрібно пам’ятати, щопоєднання батьківської любові, терпіння та віри в свою дитину з одного боку, і систематична співпраця з спеціалістами, гарантують позитивні результати та подолання проблем в розвитку вашої дитини.
Подякою за Ваше терпіння, турботу й любов буде щасливапосмішка Вашої дитини!
Коментарi