Повернутися до звичайного режиму

Пірамідка– унікальна дидактична іграшка

Пірамідка– унікальна дидактична іграшка для дитини із важкими порушеннями психофізичного розвитку.

Пірамідкав переліку розвиваючих іграшокзаймаєчи не найпочесніше місце. І лиш на перший погляд здається, що це проста забавка для дитини. Насправді – це серйозний дидактичний матеріал, який поєднує в собі величезну кількість розвиваючих функцій. Адже пірамідка сприяє розвитку дрібної моторики, координації рухів, логіки, сприйманню кольору, форми і величини. Діям з пірамідою дитину обов’язково потрібно навчати.

Якщо длядитини із ДЦПпроблемою є співвіднесення власних рухів і попадання кільця на стержень та утримування його в результаті несформованості координації рухів, тодитиниз інтелектуальними порушеннямидосить важко зорієнтуватися в іграшці за декількома її параметрами. Тому пропонуємо спростити завдання для дитини, залишивши для її вибору лиш один параметр – величину кільця. Тому даємо в руки дитиніпіраміду одноколірнуі вчимо просто нанизувати кільця.

С Спочатку самі показуємо як нанизувати кільця, пропонуємо повторити. При потребі на початковому етапі дитині можна допомогти, скеровуючи рухи її руки. Якщо для дитини і в такому разі це є складно, то можна просто погратися замість стержня з олівцем або цупкою вірьовкою. Якщо у дитини ви помітите перший успіх, наприклад, хоча б одне його кільце попаде в ціль, обов’язково похваліть її, поплескайте разом із нею в долоньки, викликавши тим самим позитивні емоції та бажання подальшої співпраці.

Після того, як у дитини сформувалось вміння нанизування, слід перейти до збирання кілець за розмірами – від найбільшого до найменшого.При досягненні цього етапу варто обов’язково провести долонькою дитини по гладенькій цілісній піраміді і при цьому знову ж таки похвалити її. Цей прийом особливо рекомендованийдля незрячих дітей. Те ж саме слід проробити і з неправильно складеною пірамідкою, загострюючи увагу на нерівні виступи на іграшці. Нехай дитина відчує різницю. З метою вивчення понять „більше”- „менше” можна складати кільця без використання стержня. У такому ракурсі пірамідка буде стояти, якщо верхнє кільце менше від нижнього. таку пірамідку дитині подобається як складати, так і розвалювати. Це і буде слугувати додатковим стимулом, аби її складати ще і ще. Цікавим завданням може бути розбирання пірамідки по одному її кільцю і викладання поруч в порядку зростання. Крім стандартного збирання піраміди її кільця можна використовувати і в інших іграх, наприклад, прокочувати – для розвитку та удосконалення рухів кистей рук.

Ті ж самі етапи роботи і з пірамідкою, що складається із кубиків.

Можна пропонувати дитині одночасно обидві пірамідки (і з кілець і з кубиків) однакового кольору, відтак вона буде їх складати, орієнтуючись лише на форму.

Кiлькiсть переглядiв: 205

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.